Zmiana zasad obsługi interesanta w Urzędzie Miasta. Jak załatwić urzędowe sprawy w aktualnej sytuacji zagrożenia koronawirusem? Podpowiadamy

erawaMiasto
komentarzy

W Rawie Mazowieckiej, podobnie jak w całym kraju, urzędy i instytucje zawieszają bezpośrednią obsługę interesantów. Zalecane jest pozostanie w domach i ograniczanie spotkań i dużych skupisk ludzi. Jednak nie oznacza to, iż zupełnie nie załatwicie ważnych dla Was spraw. Zmieni się jedynie sposób. 

URZĄD MIASTA
Szybkie rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2 zmusiła władze miasta do całkowitego zamknięcia ratusza dla interesantów, z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych umówionych wcześniej telefonicznie lub mailowo. Wizyty umówione dotychczas on-line i wcześniejsze wezwania do osobistego stawiennictwa w Urzędzie zostają anulowane. Nie działa także kasa. Podjęte decyzje obowiązują do odwołania. 

Nie oznacza to jednak, że urzędnicy przerywają pracę. Wszelkie sprawy załatwiane są drogą telefoniczną, elektroniczną (w tym komunikator miejski, o którym pisaliśmy tutaj) lub pocztową. 

Biuro Podawcze czynne jest w godzinach pracy Urzędu. Jednak wszelkie sprawy prosimy przesyłać:
* pocztą tradycyjną – wersja papierowa- wysyłka na adres wnioskodawcy
* przez ePUAP- wersja elektroniczna- wysyłka przez e PUAP
* na adres mailowy urzędu [email protected]

PŁATNOŚCI ELEKTRONICZNE
Wszelkie opłaty prosimy dokonywać poprzez elektroniczne usługi bankowe. Niezbędne numery kont bankowych znajdziecie tutaj.

URZĄD STANU CYWILNEGO
Urząd Stanu Cywilnego czynny jest wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym. Kontakt (46) 814 47 79, 785 555 976. Wszelkie niezbędne wnioski znajdziecie na stronie: www.rawamazowiecka.pl

REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH 
Wnioski o wydanie zaświadczeń z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych będą przyjmowane i realizowane:
* pocztą tradycyjną – wersja papierowa ‒ wysyłka na adres wnioskodawcy,
* przez ePUAP – wersja elektroniczna – wysyłka przez ePUAP.
W godzinach pracy urzędu pracownicy będą dostępni pod numerami telefonów 46 814 21 80 lub 530 949 000.

SPRAWY PILNE
W sprawach pilnych prosimy o kontakt z wydziałami merytorycznymi urzędu:
– Wydział Edukacji i Spraw Społecznych: (46) 814 37 69, 609 405 148 – Naczelnik Wydziału
– Wydział Rozwoju i Promocji: (46) 814 42 01, (46) 814 26 28
– Straż Miejska: w godzinach pracy urzędu – 986 lub (46) 814 44 40, w godzinach 16.00- 22.00 986 lub 601 353 221
– Wydział Gospodarki Komunalnej: (46) 814 34 57, 507 075 216 – Naczelnik Wydziału
– Wydział Finansów i Analiz: (46) 814 48 24, 693 222 033 – Skarbnik Miasta
– Wydział Gospodarki Terenami: (46) 814 43 05, (46) 814 40 80
– Sekretariat: (46) 814 47 11, (46) 814 37 31

RAWIK
W Rawskich Wodociągach i Kanalizacji również nie działa Dział Obsługi Klienta oraz nie będą dokonywane odczyty wodomierzy. W związku z powyższym RAWiK zwraca się z prośbą o podawanie odczytów, a także wszelki kontakt z pracownikami:
•    telefonicznie: nr infolinii 46 814 21 76 (poniedziałek-piątek 7:00 – 15:00)
•    poprzez pocztę elektroniczną na adres e-mail: [email protected].

Przypominamy, że wszelkie instytucje kulturalne, takie jak: Miejski Dom Kultury, Muzeum Ziemi Rawskiej, czy Miejska Biblioteka Publiczna, a także ZGO Aquarium są nieczynne. W mieście nie kursuje również komunikacja miejska. 
* Materiał powstał przy współpracy z Urzędem Miasta w Rawie Mazowieckiej. 

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz