Łódzki NFZ uruchomił dodatkowy punkt pobrań w Rawie Mazowieckiej. Teraz mieszkańcy Rawy Mazowieckiej i okolic zrobią wymaz w 2 punktach, które pracują tak, by ich godziny otwarcia się uzupełniały.
NFZ systematycznie zwiększa liczbę punktów pobrań wymazów w kierunku koronawirusa i dostosowuje czas pracy punktów do potrzeb mieszkańców regionu. W Łódzkiem są już 33 punkty pobrań.
- na www.nfz-lodz.pl
- na stronie pacjent.gov.pl
- pod bezpłatnym numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590
- Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi (Punkt w Rawie Mazowieckiej), Rawa Mazowiecka 96-200; ul. Miłej 2, wjazd od ul. Targowej. (budynek na terenie Szkoły Podstawowej nr 2)
tel. 516 809 822,
poniedziałek – środa 13:00 – 17:00
czwartek 8:00 – 12:00
piątek – niedziela 13:00 – 17:00 - Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Rawie Mazowieckiej, Rawa Mazowiecka 96 – 200; ul.Warszawska 14
tel.: 729 059 007
poniedziałek – środa 07:30 – 12:30
czwartek 12:30 – 18:30
piątek – niedziela 07:30 – 12:30
Gdzie sprawdzić wynik testu?
Lekarz POZ poinformuje Cię o wyniku badania. W przypadku braku kontaktu telefonicznego ze strony lekarza POZ, skontaktuj się z przychodnią, w której zlecono Ci badanie.
Kuracjusza o wyniku testu poinformuje sanatorium, do którego jedzie na leczenie uzdrowiskowe.
Od drugiej połowy lipca na Internetowym Koncie Pacjenta znajdują się wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych. Teraz pojawiła się nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową, oraz na jaki okres.
Przypomnijmy, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia pacjenta. Oprócz tego pacjent może pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go np. mailem do pracodawcy.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić wygodnie i bezpiecznie, bez wychodzenia z domu: odebrać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lub zmienić lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).