Po pełnym wyzwań roku zdalnej nauki niemal 1000 dzieci, podopiecznych organizacji społecznych z województwa łódzkiego i ich bliskich, będzie korzystać z atrakcji kolejnej edycji wakacyjnej akcji PEPCOlandia. Jej uczestnicy będą realizować swoje pasje, rozwijać zdolności oraz budować relacje z rówieśnikami m.in. poprzez wspólną zabawę, aktywność fizyczną, warsztatową i prospołeczną. Wsparcie uzyskały także dwie organizacje z Rawy Mazowieckiej: Stowarzyszenie „Przymierze Rodzin” oraz RKS Mazovia.
PEPCOlandia, to program grantowy sieci sklepów PEPCO, w którym pracownicy zgłaszają wybrane przez siebie organizacje społeczne i pomagają im pozyskać dofinansowanie na realizację projektów dedykowanych dzieciom. W czwartej edycji Pepcolandii wsparciem objętych zostanie w te wakacje 66 organizacji pozarządowych, w tym aż 8 z województwa łódzkiego. Projekty, które uzyskały dofinansowanie zapewnią najmłodszym udział w różnego rodzaju zajęciach kreatywnych, warsztatach, wycieczkach a także pozwolą na odnowienie placów zabaw i świetlic.
Dla PEPCO to dzieci oraz ich rozwój, edukacja i wyrównywanie szans życiowych są priorytetem w działaniach prospołecznych.
– PEPCOlandia jest inicjatywą, w której oddajemy głos naszym pracownikom – to oni zgłaszają organizacje i projekty, które chcieliby wesprzeć. Dzięki temu zaangażowaniu, wyczuleniu na to, co się dzieje w ich najbliższej okolicy, tam gdzie mieszkają i pracują, możemy wspierać lokalne społeczności w realizacji inicjatyw, które realnie i najtrafniej odpowiadają na potrzeby dzieci – powiedziała Karolina Kotkowska, koordynatorka projektu PEPCOlandia.
W województwie łódzkim pracownicy PEPCO wsparli osiem organizacji społecznych w realizacji różnorodnych projektów, z których w te wakacje skorzysta łącznie prawie 1000 dzieci. Stowarzyszenie „Przymierze Rodzin” z Rawy Mazowieckiej po raz trzeci bierze udział w programie Pepcolandia.
– Do programu zgłosiła nas pracownica PEPCO w Rawie Mazowieckiej. Dzięki poprzednim edycjom dzieci mogły odbyć kilka wycieczek jednodniowych. W tym roku otrzymane wsparcie zostanie wykorzystane na realizację projektu „Kreatywna pracownia”. Dzieci będą szlifować swoje zdolności artystyczne i manualne. Środki pozwolą także na zakup nagród w organizowanych konkursach o tematyce ekologicznej – wyjaśniała Grażyna Czarnecka ze Stowarzyszenia „Przymierze Rodzin” – Świetlicy Środowiskowej w Rawie Mazowieckiej.
Organizowane akcje są bardzo rozmaite. Stowarzyszenie Przymierze Rodzin – Świetlica Środowiskowa w Rawie Mazowieckiej dzięki uczestnictwu w akcji PEPCOlandia zorganizuje warsztaty plastyczne dla 60 podopiecznych. „Kreatywna pracownia” to projekt zapoznający dzieci z różnymi technikami plastycznymi. Do tworzenia fantazyjnych prac plastycznych wykorzystane zostaną materiały recyklingowe, kartony, filc, a także kolorowe ozdoby. Stowarzyszenie Przymierze Rodzin podkreśla, że pomysł zorganizowania zajęć to efekt obserwacji podopiecznych, którzy chętnie biorą udział w zajęciach plastycznych, ale nie do końca wierzą w swoje możliwości. Warsztaty mają pobudzić kreatywne myślenie oraz dać możliwość wyrażania swoich emocji.
Klub RKS Mazovia postawił natomiast na zajęcia sportowe i promocję zdrowego trybu życia. Projekt „Razem trenujemy sport” ma zachęcić dzieci do trenowania piłki nożnej i aktywnego spędzania czasu. Członkowie klubu zaobserwowali jak negatywny wpływ na dzieci ma pandemia. Tylko po niespełna 2 miesiącach jej trwania z treningów zrezygnowało 20 dzieci, a licencjonowani trenerzy zaobserwowali u swoich podopiecznych problemy z koordynacją ruchową, a także otyłością i skłonnością do ciągłego sięgania po smartfony. W ramach projektu odbędą się treningi pokazowe z licencjonowanymi przez UEFA trenerami, a także spotkania z dietetykiem, który dzieciom i ich opiekunom opowie o tym, jak ważne jest zdrowe odżywianie.
Wspólnym mianownikiem wielu wspartych przez PEPCO projektów jest integracja społeczna, budowanie relacji nadszarpniętych przez czas zamknięcia spowodowanego pandemią, a także wyrównywanie szans i zapewnianie rozwoju i edukacji dzieciom i młodzieży.
Źródło:Biuro prasowe PEPCO