Masz dobry pomysł? Spróbuj wygrać 50 tysięcy złotych na jego realizację. Do tego zachęca Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w trwającym konkursie „Łódzkie ma pomysł”. Wśród mieszkańców województwa, w tym powiatu rawskiego, poszukiwane są najbardziej innowacyjne idee, które umożliwią polepszenie życia mieszkańców naszego regionu. Zgłoszenia przyjmowane są do końca sierpnia.
Innowacyjność inicjatywy polega na oparciu jej na idei konkursu. Celem konkursu Łódzkie ma pomysł! jest aktywizacja mieszkańców województwa do dzielenia się swoimi pomysłami na uczynienie życia społeczności lokalnej lżejszym i przyjemniejszym. Konkurs ma również promować design thinking, czyli myślenie projektowe wśród mieszkańców łódzkiego i zachęcać ich do tworzenia projektów na nim opartych.
– Chcielibyśmy, aby to sami mieszkańcy stawiali sobie cele, myśleli o regionie, mówili o jego problemach i próbowali podsuwać rozwiązania – tłumaczy Marszałek Województwa Łódzkiego, Witold Stępień.
– Model design thinking skupia się na przyszłości, na tym, co w niej mogłoby okazać się wartościowym do osiągnięcia celem. To sami mieszkańcy tworzą i analizują własne pomysły dla różnych rozwiązań, aby ułatwić życie nie tylko w swoim regionie – dodaje Maciej Łaski, p.o. Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Przykładem myślenia projektowego jest m.in. Listonic. To wspólne dzieło zespołu młodych, łódzkich informatyków, którzy stworzyli system łatwych w obsłudze, mobilnych list zakupów dedykowanych rodzinom, grupom przyjaciół, czyli wszystkim, którzy robią wspólnie zakupy.
Zasady konkursu są bardzo proste. Zadaniem uczestników jest wymyślenie czegoś, co ułatwi życie wszystkim mieszkańcom łódzkiego. Projekt i opis swojego pomysłu uczestnicy konkursu będą mogli zgłaszać za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie www.lodzkiemapomysl.pl.
Podczas wyboru zwycięskich projektów, jury będzie kierowało się takimi kryteriami, jak innowacyjność – pomysł musi być oryginalny, istotność i użyteczność – projekt powinien odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców łódzkiego, zasięg – pomysł powinien być korzyścią dla innych osób, które zwracają uwagę na innowacyjne rozwiązania, wykonalność – uczestnik musi udowodnić, że jego projekt można zrealizować.
Nagrodą główną w konkursie Łódzkie ma pomysł! jest 50 000 zł na wsparcie realizacji zwycięskiego projektu.