Rawscy Internauci zaangażowani w kolejny plebiscyt. Tym razem chodzi o „Turniej miast” organizowany przez serwis Zumi.pl. Lokalni użytkownicy sieci bardzo szybko włączyli się w akcję, windując Rawę Mazowiecką o kilkanaście pozycji. W momencie pisania wpisu nasze miasto znajduje się na 6 pozycji.
Choć rozmach plebiscytu nie jest tak wielki jak ostatnia akcja Milki, rawscy Internauci niewątpliwie poczuli smak zabawy. Doświadczenie w zdobywaniu głosów jest, co widać po szybkim awansie Rawy w statystykach. W przypadku plebiscytu Zumi.pl miejsce w rankingu nie zależy tylko od ilości oddanych głosów, ale także od ich przełożenia w stosunku do liczby mieszkańców danej miejscowości.
– Ilość głosów dzielona jest przez liczbę mieszkańców danego miasta (wg danych z GUS z 2011 roku), a wynik tego dzielenia, wyrażony w procentach decyduje o miejscu na liście rankingowej – czytamy w regulaminie akcji.
Zaangażowanie Internautów dostrzegł także rawski ratusz. I choć urzędnicy chyba jeszcze nie do końca „odpoczęli” po sporej akcji organizowanej przez producenta słodyczy, wygrana w tym konkursie również stała się promocyjnym celem.
– To kolejna akcja, która młodym ludziom daje możliwość zaistnienia. Niewykluczone, że Rawa tym razem wygra nagrodę. Najwyższy czas na pierwsze miejsce – mówi Katarzyna Gierach z Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Promocji i Integracji Europejskiej UM w Rawie. Główną nagrodą w plebiscycie jest 99% rabat na kampanię promocyjną organizowaną w portalu Zumi.pl oraz w serwisie Onet.pl, wartą 100 tysięcy złotych. Głosowanie trwa do 7 listopada. Głosy można oddawać na http://turniejmiast.zumi.pl/.
I tylko chciałoby się życzyć Rawie Mazowieckiej, by lokalny patriotyzm nie ograniczał się do kilku kliknięć w Internecie. Każda kolejna taka akcja pokazuje bowiem, jak mocno zorganizowaną i zdeterminowaną grupą są rawscy Internauci. Najwyższy czas przełożyć tę siłę także na dążenie do realizowania lokalnych pomysłów. Na to, uwagę już dziś powinni zwrócić rawscy samorządowcy, których aktywność on-line prawie nie istnieje.