Myślenie projektowe rozwija łódzkie. Województwo przez dwa lata wdrażało strategię marki „Łódzkie promuje”…

erawaMagazyn
komentarzy

To były wyjątkowe dwa lata dla województwa łódzkiego. Wdrażana strategia marki „Łódzkie promuje” uruchomiła w mieszkańcach regionu kreatywne myślenie, a logo projektu znane jest nie tylko mieszkańcom województwa.   

Strategia promocji województwa łódzkiego „Łódzkie Promuje” światło dzienne ujrzała w połowie 2013 roku i wdrożona miała zostać do 2016 roku. Wizja nie ograniczała się tylko do promocyjnych haseł i kilku elementów identyfikacji wizualnej. Szła za tym bowiem idea myślenia projektowego (tzw. design thinking), której promocja miała przyczynić się do pobudzenia w mieszkańcach regionu kreatywności i wypracowaniu swoistego sposobu radzenia sobie z wyzwaniami.

Łódzkie z tożsamością 

Województwo łódzkie dotychczas składało się z kilku obszarów, które dotychczas nie identyfikowały się z regionem. Efektem poczucia odosobnienia był brak utożsamiania się z województwem w jakim żyjemy. Strategia to typowy punkt wyjścia, który sprawił, że mieszkańcami łódzkiego poczuli się nie tylko łodzianie.

Pierwsze działania w ramach promowania marki „Łódzkie promuje” prowadzone były właśnie poprzez szereg akcji organizowanych wśród mieszkańców regionu. Wydarzenia trafiły więc do mniejszych miejscowości. Na zakończenie projektu zaplanowana natomiast kampanię, która znalazła się w mediach ogólnopolskich (spot powyżej).

Łódzkie w Internecie

Dużym krokiem w promowaniu łódzkiego stało się zaistnienie w świecie wirtualnym. Do dyspozycji internautów oddana została strona promujelodzkie.pl poświęcona aktualnym wydarzeniom w województwie, a także profile w kanałach społecznościowych: Facebook czy Instagram. To właśnie one pozwalają docierać do szerokiej grupy najbardziej zaangażowanych mieszkańców łódzkiego oraz promować hasło, logo i główną ideę, czyli design thinking.

Łódzkie aktywne

Mijający rok to również szereg wydarzeń, które nie sposób spamiętać. Za nami między innymi Forum Promocji Województwa Łódzkiego, Festiwal Myślenia Projektowego, ostatni etap kampanii „Duma lokalna. Duma regionalna”, a także „Pociągiem w łódzkie”, „Łódzkie jakiego nie znacie” i oczywiście rozpoznawalny w całym województwie – Mixer Regionalny Łódzkie.

Cała strategia to typowa praca u podstaw. Podsumowując ją można śmiało stwierdzić, że odważna i szeroko zakrojona koncepcja sięga do kreatywności samych mieszkańców, a ciężka dwuletnia praca zaowocuje jeszcze nie jednym ciekawym pomysłem. W pamięci wszystkich mieszkańców województwa łódzkiego z pewnością na długo zostanie logo w formie metki odzieżowej, nawiązujące do najważniejszych założeń projektu.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

* Materiał powstał przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. 

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz