O tym jak interpretować rysunki dzieci mówiono podczas konferencji „Rysunek dziecka jako źródło wiedzy o rozwoju osobowości oraz środowisku wychowawczym”, która odbyła się w miniony wtorek (17.09) w Rawie Mazowieckiej. W konferencji zorganizowanej przez rawską Bibliotekę Pedagogiczną i Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach wzięło udział ponad 60 nauczycieli z miasta i powiatu Rawa Mazowiecka.
Spotkanie poprowadziła dr Teresa Janicka-Panek, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach, która przekazała nauczycielom, w jaki sposób interpretować rysunki dzieci i jak spontanicznie powstałe prace umożliwiają wgląd do wnętrza malucha, pokazując jego lęki, troski i problemy. Analiza rysunków dziecka jest najbliższa każdemu nauczycielowi pracującemu z dziećmi młodszymi. Obrazki dziecięce to ogromna kopalnia wiedzy o ich autorach. Kolor, zagospodarowanie przestrzeni, sposób oraz kolejność rysowania dostarcza informacji o stanie emocjonalnym, o relacjach dziecka z otoczeniem.
– Kryteria jakimi kierujemy się analizując rysunek dziecka to przede wszystkim: siła linii, wielkość postaci i przedmiotów, kierunek, czas i kolejność rysowania postaci – mówiła Teresa Janicka-Panek.