28-letni kierowca TIR’a usłyszał zarzuty spowodowania wypadku drogowego. Śledczy nie wykluczają, że krąg podejrzanych osób ulegnie poszerzeniu…

erawaPowiat
komentarzy

Zarzuty dotyczące spowodowania wypadku drogowego, w wyniku którego obrażeń ciała doznała pasażerka samochodu marki Renault Trafic usłyszał wczoraj (06.05) 28-letni kierowca TIR’a. Mężczyzna brał udział w karambolu do jakiego doszło w nocy z 2 na 3 maja, w okolicach miejscowości Kowiesy na drodze S-8. Podejrzanemu grozi kara pozbawienia wolności w wymiarze do 3 lat.

Jak ustalili prokuratorzy, podejrzany kierując ciągnikiem siodłowym marki Daf, nie dostosował prędkości jazdy do bardzo ciężkich warunków atmosferycznych. Z zapisów tachografu wynikało, że bezpośrednio przed uderzeniem w stojące wcześniej na drodze samochody, kierowca poruszał się z prędkością około 95 km/h.

Według ustaleń śledczych, powyższa sytuacja doprowadziła do zderzenia z samochodem Renault Traffc, który stał jako ostatni w sznurze pojazdów biorących udział w zdarzeniu. W konsekwencji uderzenia, pasażerka Renault doznała wielu złamań.
– Na obecnym etapie nie udało się wykazać, by uderzenie przez kierowcę TIR’a doprowadziło do powstania innych skutków, zwłaszcza śmierci trójki pasażerów Subaru. Zgodnie ze wstępną opinią biegłego nie jest wykluczone, że zginęli oni w związku z uderzeniem w tył, ciągnika siodłowego marki SCANIA, który stał przed nimi – tłumaczy w specjalnym komunikacie, Krzysztof Kopania – Rzecznik Prasowy Prokuratury Okręgowej w Łodzi.

Podejrzany zadeklarował chęć dobrowolnego poddania się karze w wymiarze roku i 8 miesięcy pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem wykonania na okres 3 lat próby oraz nawiązce w kwocie 4 tysięcy złotych. Mężczyzna może również otrzymać zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na okres 3 lat.

Jak informuje prokuratura, czynności w sprawie cały czas są prowadzone, co ma pozwolić na precyzyjne odtworzenie przebiegu zdarzenia. Śledczy nie wykluczają, że krąg podejrzanych osób ulegnie poszerzeniu.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


 

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz