NFZ zadzwoni i zapyta o jakość leczenia w szpitalu. Fundusz chce sprawdzić co należy poprawić

erawaMagazyn
komentarzy

Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. 

Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to w jakich warunkach i w jaki sposób, w których odbywa się całe leczenie. Oczywiście wyniki ankiety zostaną upublicznione.

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy zadadzą pytania tylko tym osoby, które wyrażą na to zgodę.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Informacje, których nie powinieneś podawać

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). To ważne dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić.

Informacje, które mają ankieterzy

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:

  • Twój numer telefonu
  • płeć
  • placówkę, w której się leczyłaś/eś
  • oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać.

Twoja odpowiedź to szansa na poprawę jakości i dostępności do świadczeń

Ankietujemy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o Twoje zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas Twoja opinia na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy – mówi Anna Leder, rzecznik prasowy ŁOW NFZ.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Ciebie działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Zakończ rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi Cię o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Koniecznie poinformuj o tym NFZ (800 190 59). Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.
Źródło: ŁOW NFZ 

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz