Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

daniel
komentarzy

Kurs kancelaryjno-archiwalny pierwszego stopnia

21-23 sierpnia 2017r. Nowe Miasto Nad Pilicą

Adresaci:

Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.

Cel szkolenia:

Przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego i referenta kancelaryjnego
Omówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

Program:

1. Prawne podstawy postępowania z dokumentacją:

ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
ważniejsze regulacje prawne obowiązujące aktotwórców w zakresie postępowania z dokumentacją
organizacja i zadania państwowej sieci archiwalnej
nadzór archiwalny
ochrona prawna dokumentacji.

2. Klasyfikacja dokumentacji:

kryteria zewnętrzne (sposób zapisu informacji)
kryteria formalne (przeznaczenie i zastosowanie)
kryterium zakresu dostępu
dokumentacja typowa i specyficzna
podział dokumentacji ze względu na okresy przechowywania.

3. Kwalifikacja archiwalna dokumentacji:

kryteria kwalifikacji archiwalnej
podział dokumentacji na kategorie archiwalne
materiały archiwalne
dokumentacja niearchiwalna oraz typu „BE”, w tym dokumentacja osobowa i płacowa pracodawców
okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej.

4. Organizacja prac kancelaryjnych:

systemy kancelaryjne
elementy wzorcowej instrukcji kancelaryjnej
rejestracja dokumentacji
obieg dokumentacji
gromadzenie akt spraw zakończonych
przygotowanie dokumentacji do dalszego przechowywania.

5. Organizacja i zadania archiwów zakładowych i składnic akt:

cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
lokal archiwum zakładowego i składnicy akt oraz jego wyposażenie
przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
środki ewidencyjne
gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
udostępnianie dokumentacji, sporządzanie kopii i odpisów
brakowanie dokumentacji, konserwacja akt
przekazywanie akt do archiwum państwowego
planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego.

6. Systemy zabezpieczania dokumentacji w archiwum.

7. Postępowanie z dokumentacją w razie reorganizacji, likwidacji, bądź upadłości jednostki organizacyjnej.

8. Porządkowanie i ewidencjonowanie dokumentacji:

osobowej
płacowej
aktowej – innej
technicznej.

9. Archiwa przedsiębiorców, przechowujących dokumentację osobową i płacową pracodawców.

10. Archiwa elektroniczne.

11. Egzamin w formie testu.

Prowadzący szkolenie:

Specjalista, praktyk z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją dla instytucji państwowych, samorządowych oraz przedsiębiorstw. Samodzielnie kieruje dużymi projektami archiwizacji dokumentacji, nadzorując równocześnie wyniki prac. Ma na swoim koncie archiwizację dokumentacji dla Polskiej Grupy Energetycznej, Tauronu oraz Agencji Nieruchomości Rolnych. Prowadzi szkolenia i warsztaty dotyczące archiwizacji dokumentów, obiegu i archiwizacji dokumentów w systemie EZD, archiwizacji dokumentacji projektów finansowanych ze środków unijnych oraz instrukcji kancelaryjnej.

Koszt szkolenia: 890pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!

zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
(wymagane wypełnienie oświadczenia będącego złącznikiem do zgłoszenia na kurs)

Cena obejmuje:

Trenera eksperta w temacie szkolenia
Wsparcie po szkoleniowe Trenera
zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – wydane na podstawie rozporządzenia MEN, uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
Kompleksowe materiały szkoleniowe
Klimatyzowaną salę szkoleniową
Serwis kawowy
Lunch każdego dnia szkolenia
Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
Grupy do 12 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Szczegółowe informacje oraz rejestracja na http://www.sukcescr.pl/kurs-kancelaryjno-archiwalny-pierwszego-stopnia/

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!
Zespół SUKCES Centrum Rozwoju

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz