Mieszkańcy Rawy wciąż zalegają z opłatami za śmieci. W kasie Urzędu Miasta brakuje ponad 30 tysięcy złotych…

erawaMiasto
komentarzy

Około 30 tysięcy złotych wynoszą zaległości mieszkańców Rawy Mazowieckiej dotyczące tzw. podatku śmieciowego. Po zmianie systemu zarządzania odpadami, mieszkańcy co dwa miesiące powinni odpowiednią należność wpłacać na konto Urzędu Miasta. Znacząca zmiana dotyczy faktu, iż teraz opłaty trzeba regulować bez wezwania, a więc to sam mieszkaniec musi pamiętać o należytej wpłacie. Z pamięcią, jak widać, bywa różnie, przez co pojawiają się spore zaległości…

Brak świadomości, odpowiedniej informacji, a może po prostu zwykłe przeoczenie, przyczyn braku wpłat za śmieci pewnie jest wiele. Każda prowadzi jednak do sporych braków w miejskiej kasie. Jak szacuje rawski ratusz, obecnie zaległości wynoszą około 30 tysięcy złotych, co oznacza, że kilka tysięcy mieszkańców nie zapłaciło należnego podatku.
– Ta kwota była jeszcze większa, ale na szczęście po naszych apelach w mediach, te zaległości zaczęły spływać. Mieszkańcy pewnie czekali na jakieś książeczki wpłat, ale takich nie będzie – mówi Wojciech Skoczek, wiceburmistrz Rawy Mazowieckiej.
Każdy mieszkaniec jest zobowiązany do wpłaty zadeklarowanej wcześniej kwoty bezpośrednio do kasy Urzędu Miasta. Jak informują urzędnicy, o opłaty nie muszą się jedynie martwić mieszkańcy budynków wielorodzinnych, którzy podatek za odbiór odpadów mają wliczony w czynsz.
– Mam nadzieję, że mieszkańcy sobie przypomną o konieczności uregulowania tych opłat i nie będziemy musieli interweniować w sposób administracyjny – podsumowuje wiceburmistrz Skoczek.

Jak informuje UM na swojej oficjalnej stronie internetowej: „Opłata oparta o system dwumiesięczny za odbiór odpadów komunalnych, obliczona i wykazana w deklaracji, winna być płatna bez wezwania przelewem na konto Urzędu Miasta w Rawie Mazowieckiej tj. Bank Spółdzielczy Biała Rawska, Nr 24929100010054239520000010, bądź w kasie Urzędu Miasta, pl. Piłsudskiego 4”.

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz