Myślenie projektowe siłą województwa łódzkiego. Mija wyjątkowo pracowity rok wdrażania strategii promocyjnej „Łódzkie Promuje”…

erawaMagazyn
komentarzy

To był wyjątkowo kreatywny rok dla łódzkiego. Województwo w tym roku przeszło przez kolejne etapy realizacji nowej promocyjnej strategii regionu „Łódzkie Promuje”. Były to etapy wyjątkowo ważne i mocno odkrywcze również dla osób koordynujących kampanię. Jej finałem jest między innymi ponad 180 pomysłów zgłoszonych do konkursu „Łódzkie ma pomysł” oraz ogólnopolska kampania promocyjna, która ruszyła w październiku.

Nowa strategia promocji województwa łódzkiego „Łódzkie Promuje” światło dzienne ujrzała w połowie 2013 roku. Nowa wizja nie ograniczała się tylko do promocyjnych haseł i kilku elementów identyfikacji wizualnej. Za tą sferą szła idea myślenia projektowego (tzw. design thinking), której promocja miała przyczynić się do pobudzenia w mieszkańcach regionu kreatywności i wypracowaniu swoistego sposobu radzenia sobie z wyzwaniami.

Łódzkie myśli projektowo

Myślenie projektowe to nowy sposób rozwiązywania problemów w różnych dziedzinach i sferach życia człowieka. Jest to podejście, udowadniające, że można spowodować zmianę i proponować nowe rozwiązania kreujące pozytywną przemianę, prowadzącą do poprawienia jakości życia. Jest to zdolność do spojrzenia na rzeczy i problemy inaczej – do ujrzenia i zobaczenia rzeczy jeszcze nie uzmysławianych przez innych.

Aby mieszkańcy łódzkiego poznali ideę myślenia projektowego, właśnie w 2014 roku w całym regionie przeprowadzono specjalne roadshow. W ponad 20 miejscowościach stanęły namioty łódzkiego, gdzie rozmawiano i tłumaczono promowaną wizję. Finał to ponad 3500 tysiąca osób, które uczestniczyły w akcji, ponad 1000 szczegółowych konsultacji i co najważniejsze… ponad 2500 karteczek z pomysłami, które pokazują, w jak kreatywnym regionie żyjemy (roadshow 15 sierpnia odwiedziło również Rawę Mazowiecką).

Łódzkie ma pomysł

Dobrych pomysłów nie brakowało również w trakcie realizacji konkursu „Łódzkie ma pomysł”. Tu pierwsze skrzypce grały nie tylko doskonałe pomysły mieszkańców regionu, ale także pieniądze, które Urząd Marszałkowski oferował na realizację najlepszej idei. Łącznie do konkursu zgłoszono ponad 180 projektów, na które w internetowym głosowaniu mieszkańcy regionu oddali kilkadziesiąt tysięcy głosów. Zwycięskim konceptem okazał się pomysł Michała Borowiaka, który stworzył planszową grę „Łódzkie Odkryj” opartą na mechanizmach gier Monopoly, Cashflow oraz Milionerzy. Dwujęzyczna planszówka, poprzez zmagania, przybliża historię oraz turystyczne walory naszego regionu. Na realizację konceptu Michał Borowiak otrzymał 50 tysięcy złotych.

Previous Image
Next Image

info heading

info content



fot. lodzkie.pl

Żółta karteczka promuje łódzkie

Zakończeniem etapu wewnętrznego realizacji projektu „Łódzkie Promuje” jest uruchomienie kampanii promocyjnej kierowanej na zewnątrz. W październiku, między innymi w radiu oraz telewizji, pojawiły się spoty promujące nasze województwo. Spoty, w których dobre pomysły i myślenie projektowe zwizualizowano w formie żółtej karteczki.
– Budujemy markę województwa łódzkiego. W ostatnim czasie koncentrowaliśmy sie na działaniach wewnętrznych. Pokazywaliśmy różnorodność województwa, mówiliśmy o tym, że jesteśmy regionem kreatywnym i innowacyjnym, że powinniśmy szukać pomysłów na swoje małe ojczyzny. Szukać ich atrakcyjności turystycznej, historycznej, tego co możemy znaleźć w sąsiedztwie i próbować się przyglądać naszym sąsiadom w regionie. Po podsumowaniu kampanii „Łódzkie ma pomysł”, chcemy wyjść na zewnątrz i przedstawić się Polakom. chcemy mówić, ze łódzkie ma pomysł na kulturę, łódzkie ma pomysł na weekend, łódzkie ma pomysł na innowacje – tłumaczył na starcie kampanii marszałek województwa łódzkiego, Witold Stępień.

Wśród funkcjonujących pomysłów łódzkiego są chociażby uniejowskie Termy, bełchatowskie Giganty Mocy, czy kulturalne przedsięwzięcie – Festiwal Kolory Polski.

Promocyjna kampania łódzkiego jest innowacyjna w skali całego kraju. Choć inne regiony miały docenione koncepcje, żaden nie poszedł tak odważnie w stronę „promocyjnej pracy u podstaw” i wykorzystania kreatywności swoich mieszkańców.
– Jest to kampania „niereklamowa”. Nie zajmujemy się reklamowaniem pięknych widoczków. My pokazujemy wędkę nie rybę, zachęcamy ludzi do działania. Jest to projekt, który ma na celu uruchomienie umysłów. To jest właściwie nowa jakość – podkreślał Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Grupy Eskadra, która współpracuje z łódzkim.

Całość strategii promocyjnej łódzkiego „Łódzkie promuje” ma zostać wdrożona do 2016 roku.

* Materiał powstał przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. 

Podziel się artykułem

0

Dodaj swój komentarz